ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályos: 2025.11.12.
Bar-Por-Trans Kft.
A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://simhome.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: https://www.simhome.hu/aszf
Definíciók
- Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
- Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
- Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.
1. Szolgáltató adatai
- Név: Bar-Por-Trans Kft.
- Székhely: 3528 Miskolc, Balaton út 11.
- E-mail: info@simhome.hu
- Telefon: +36 20 669 7700
- Cégjegyzékszám: 05-09-011569
- Adószám: 13334428-2-05
- Nyilvántartásba bejegyző hatóság: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
- A szerződés nyelve: magyar
Tárhely-szolgáltató
- Név: Avasweb Kft.
- Cím: 3900. Szerencs, Hegy u. 11.
- E-mail: info@avasweb.hu
2. Alapvető rendelkezések
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire.
2.2. A jelen ÁSZF 2023. szeptember 29. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.
3. Regisztráció / Vásárlás
3.1. A szolgáltatás igénybevétele során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja.
3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért semminemű felelősség nem terheli.
3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre és árak
4.1. A megjelenített termékek a webáruházból online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tartalmazzák a törvényben előírt áfát), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az áron visszaigazolni. Hibás árnak minősül: 0 Ft-os, 1 Ft-os ár, illetve az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos mértékének.
5. Rendelés menete
5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket.
5.4. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát.
5.5. Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot.
5.5.1. Fizetési módok
- Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni.
- Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni.
- Bankkártyás fizetés Barionnal: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
- Áruhitel (MBH Bank): Fizetési mód választása esetén a felhasználó a rendelés leadása után átkerül az MBH bank felületére, ahol hitelbírálat történik.
5.5.2. Szállítási költség (bruttó összegek)
| Súlykategória | Szállítási díj |
|---|---|
| 0 - 2,5 kg | 1 990 Ft |
| 2,6 - 5 kg | 2 990 Ft |
| 5,1 - 8 kg | 3 990 Ft |
| 8,1 - 15 kg | 5 990 Ft |
| 15,1 - 30 kg | 9 900 Ft |
| 30,1 - 60 kg | 19 500 Ft |
| 60,1 - 100 kg | 59 000 Ft |
5.6. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
5.7. Az adatok megadását követően Felhasználó a "megrendelés elküldése" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését.
5.8. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
5.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap legkésőbb 48 órán belül.
5.11. A visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben történik.
6.2. Általános teljesítési határidő: a szerződés létrejöttétől számított 3-30 munkanapon belül.
6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
6.4. A kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot.
6.5. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni.
6.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta, vagy a szerződést meghatározott teljesítési időben kellett volna teljesíteni.
6.7. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
6.8. Amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et, szerződésszegést követ el (Ptk. 6:156. § (1)).
7. Elállás joga
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A fogyasztó az elállási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó a terméket átveszi.
7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
7.5. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie.
7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Az elállási jog nem gyakorolható az alábbi esetekben:
- Szolgáltatás maradéktalan teljesítése után
- Olyan áru esetében, amelynek ára a pénzpiac ingadozásától függ
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében
- Zárt csomagolású áru, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
- Lezárt csomagolású hang-, képfelvétel, szoftver, ha a csomagolást felbontották
Fontos: Arcra vagy fülbe helyezhető termékeket (pl.: VR Headset, fülhallgató) egészségügyi okokból kizárólag bontatlan csomagolásban tudunk visszavenni.
7.9. Szolgáltató az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által megfizetett teljes összeget.
7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató.
8. Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Kellékszavatosság
8.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Felhasználó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna.
8.3. Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
8.8. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek.
8.9. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.
Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén)
8.12. Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.
8.13. A jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén: két év
- 250 000 forint eladási ár felett: három év
Fontos határidők:
- Ha a termék nem javítható: 8 napon belül csere vagy visszatérítés
- Ha negyedszer is elromlik: 8 napon belül csere vagy visszatérítés
- Ha 30 napon belül nem javítják ki: 8 napon belül csere vagy visszatérítés
8.14. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.17. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
9. A szavatossági igény esetén történő eljárás
9.1. A felek megállapodása a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
10. Vegyes rendelkezések
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét nem érinti.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10.5. A Szolgáltató webshopja Magyarországon működik. Az irányadó jog a magyar jog.
11. Panaszkezelés rendje
11.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
11.2. A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti panaszát a vállalkozással.
11.3. A vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.
11.9. Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni.
11.15. Fogyasztóvédelmi hatóság
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.16. Békéltető testületek
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni:
| Békéltető testület | Elérhetőség |
|---|---|
| Budapesti Békéltető Testület | 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel: (1) 488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu |
| Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület | 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Tel: (46) 501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu |
11.17. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.
12. Szerzői jogok
12.1. A https://simhome.hu/ weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, újra nyilvánossághoz történő közvetítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.5. A https://simhome.hu/ név szerzői jogi védelmet élvez.
12.6. Felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg: képenként bruttó 60.000 Ft, szavanként bruttó 20.000 Ft, illetve 40.000 Ft/nap.
13. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.simhome.hu/adatvedelem
Miskolc, 2023. szeptember 29.
Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Bar-Por-Trans Kft., 3528 Miskolc, Balaton út 11., info@simhome.hu, +36 20 669 7700
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:
Megrendelés időpontja / átvétel időpontja: ________________________
Fogyasztó(k) neve: ________________________
Fogyasztó(k) címe: ________________________
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén): ________________________
Dátum: ________________________